9 SEO tips voor een betere B2B website

9 tips seo b2b website small
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

1. Interne links

Extra interne links op je website worden door bezoekers van een website extra gewaardeerd. Deze interne links helpen bezoekers om sneller binnen de website te navigeren en te communiceren op je B2B-website. Om het voordelige aspect van je product of dienst te benadrukken wanneer een andere ondernemer je website bezoekt, is dit erg belangrijk.

Verkeer op de website wordt verhoogd door de bezoeker met interne links door de pagina te laten navigeren. Meer interne links betekent niet direct een stijging binnen de zoekresultaten. Betrouwbare bronnen met aanvullende informatie voor paginabezoekers zijn echter essentieel voor de ranking in Google. Irrelevante links zullen bezoekers wegjagen.

Weet dat een toename van het aantal links niet betekent een toename van de ranglijst. Interne links moeten worden gekoppeld met betrouwbare bronnen die kijkers aanvullende informatie over het onderwerp geven. Gebruik kijkers niet te veel met links die niet nodig zijn voor uw onderwerp. Zorg voor B2B-websites altijd voor interne links om bedrijven de middelen te geven die ze nodig hebben. Interne links promoten ook andere pagina's, zoals uw eigen website.

2. Maak gebruik van sleutelwoorden

Een andere belangrijke SEO-tip is het gebruik van zoekwoorden. Dit zijn de woorden waar je (potentiële) klanten op zoeken. Gebruik deze, voor je bedrijf relevante, zoekwoorden in je afbeeldingen, video's en infographics om je website zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te plaatsen. Het gebruik van zoekwoorden in de afbeeldingen, video’s en infographics zullen ervoor zorgen dat de vindbaarheid van je B2B-website in zoekmachines wordt vergroot.

3. Een korte URL: max. 10 woorden

(Ongeveer 30 woorden)
Zoekmachines kunnen een korte URL makkelijker analyseren. Het is dan ook belangrijk dat de URL van je website maximaal 10 woorden bevat. Zet ook het belangrijkste zoekwoord in de URL. Verder is eenvoud van de URL essentieel.

4. Altijd up-to-date content

Om je positie in de zoekmachines te verbeteren, is het belangrijk om de content up-to-date te houden. Deel continu nieuwe content met betrekking tot het product of de dienst. Dit kun je realiseren door bijvoorbeeld wekelijks een blog met de belangrijkste zoekwoorden te publiceren. Wijs bedrijven ook op de waarde van een abonnement op je nieuwsbrief. Houd de content uniek en herhaal geen informatie. Vergeet hierbij ook niet om je social media actueel te houden. Nieuwe en actuele content laat je website doen stijgen in de zoekresultaten.

5. Kwaliteit van de content

Kijken we naar content en SEO dan gaat het echt om kwaliteit en niet om kwantiteit. Slimme zoekwoorden met een goed samenhangend verhaal zijn van belang om hoger in Google te scoren. Geen onsamenhangende verhalen om alleen maar het aantal woorden te verhogen, daar trappen zoekmachines namelijk niet meer in. Laaghangende zoekwoorden, waar minder in geconcurreerd wordt, zijn de sleutel. Google Adwords helpt je om de laaghangende zoekwoorden te vinden. Hiermee kun je deze zoekwoorden analyseren om ze vervolgens in de content te gebruiken. Opvallende en originele content scoren het hoogst.

6. Deel op Social Media

Gebruik de kracht van social media om het bezoekersaantal van je website te verhogen. Hoe meer je op je social media account deelt, hoe meer het aantal bezoekers op je pagina zal stijgen. Het delen van een blog op social media zal bijvoorbeeld leiden tot meer micro conversies. Vergeet niet een link naar je B2B-website in de inhoud van de gedeelde content te plaatsen.

7. Zorg voor een responsive website

Internet wordt niet langer alleen op de pc of laptop gebruikt. Websites worden ook op de smartphone en tablet bezocht. Google zou in de toekomst bedrijven zonder responsive website gaan bestraffen. In plaats daarvan wil je een toegankelijke website creëren die voor je bezoekers op ieder apparaat te bekijken is, een zogenaamde responsive website. De responsive website is een bijzonder waardevolle tool voor je bedrijf.

8. Optimalisatie voor de lokale zoekmachine

Het is erg belangrijk om de locatie van je bedrijf in de zoekwoorden te verwerken. Bedrijven die dit toepassen worden sneller in een zoekmachine gevonden. Mensen zoeken immers vaak naar bedrijven bij hun in de buurt en zullen het snelste op hoog scorende resultaten klikken. Als voorbeeld: De Echte Bakker in Amsterdam of Kledingwinkel voor grote maten in Tilburg.

9. Met meerdere SEO Tools werken

Kennis is macht. Het is dan ook belangrijk om je niet op een SEO-tool te richten, maar om van meerder kennis te hebben, wil je hoog in de zoekmachine scoren. van veel SEO-tools, niet slechts één, voor uw B2B-website om de hoogste in de zoekbalk te produceren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan kennis van tools zoals Google Adwords Keyword Planner, Google Analytics en Hootsuite.

Naast kennis van SEO Tools is ook kennis over hoe je zoekwoorden aan bronnen toevoegt, van belang. Gebruik zoekwoorden, meta beschrijving en tags op de juiste manier en de juiste plaatsen. Daarnaast zet je de juiste hashtags in op social media voor het trekken van de aandacht van zoekmachines.

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Regelmatig nieuwtjes ontvangen? meld je dan hieronder aan voor onze nieuwsbrief

Deel dit bericht op Social Media

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Plaats een reactie