Waarom Google tag manager zo belangrijk is

Google Tag manager
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Waarom Google Tag Manager belangrijk is

Online tracking is de praktijk van het volgen, vastleggen, opslaan en opnieuw verpakken van iemand zijn of haar internetgeschiedenis. Er zijn verschillende manier om aan online tracking te doen. Op Google Ads kunt u bijvoorbeeld betaalde resultaten zien. Google Analytics is een webanalyse-tool om u te helpen bij het analyseren van uw websiteverkeer. Hoewel 'webanalyse' klinkt als een heel klein deel van uw digitale aanwezigheid, zijn de implicaties van Google Analytics in feite enorm. Met Google Analytics verkrijgt u inzicht in al uw digitale kanalen en met de Google Tag manager kunt u zelfs tracken wanneer iemand op uw knop “Contact opnemen” klikt, of bijvoorbeeld op het telefoonnummer of email adres.

Wat is Google Tag Manager

U vraagt zich misschien af waarom het gebruik van analytische hulpmiddelen als GTM goed is voor uw bedrijf? Nou, ongeacht het type bedrijf dat u heeft, Google Analytics geeft u veel belangrijke informatie dat u kan helpen om uw site en het succes van uw bedrijf te verbeteren. Het verzamelen en begrijpen van gegevens over hoe een website werkt, is de sleutel tot het opnieuw definiëren en verbeteren van uw bedrijf. Het kan u ook helpen om erachter te komen welke functies van uw website werken en welke functies niet werken voor bezoekers. Het verbeteren van conversiepercentages, prestaties en bruikbaarheid van een website kan uw bedrijf helpen meer gebruikers naar klanten om te zetten, meer winst te maken en de klanttevredenheid te garanderen. Dit alles kan uw bedrijf helpen groeien en ook helpen om succesvol te blijven in de nabije toekomst.

De voordelen van Google Tag Manager

Als u eenmaal het leerproces hebt doorstaan, is wat u in Google Tag Manager kunt doen behoorlijk verbluffend. Zo kunt u de gegevens aanpassen die naar Analytics worden verzonden. Daarnaast kunt u basisgebeurtenissen zoals PDF-downloads, uitgaande links of knopklikken instellen en bijhouden. Andere voordelen zijn: het kan uw site helpen sneller te laden, afhankelijk van het aantal tags dat u gebruikt. Tevens werkt GTM ook met niet-Google-producten en is er genoeg flexibiliteit om ermee te spelen en bijna alles uit te testen wat u wilt. Bovendien heeft GTM een voorbeeld- en foutopsporingsmodus, zodat u kunt zien wat werkt en wat niet en het laat u ook zien welke tags op de pagina worden geactiveerd.

Waarom is het belangrijk dat jouw website ook informatie kan tracken door middel van Google Tag Manager?

Verbetering van de snelheid van uw website die perfect is voor uw SEO: wat Google Tag Manager doet, is alle trackingcodes verwijderen die zich in uw header-tag bevinden en deze compileren in een klein javascript-bestand. Minder zware code = Betere snelheid = Betere SEO en ranking.

Implementatiesnelheid: het is niet eens vergelijkbaar! Zonder Google Tag Manager moest u elke keer dat je een kleine wijziging wilde aanbrengen in de code van de website duiken. Nu hoeven GTM Marketers niet om hulp van een ontwikkelaar te vragen. Onnodig te zeggen dat u tijd bespaart, wat ook kan worden gezien als geld besparen!

Geavanceerd volgen: de traditionele Analytics is niet meer genoeg. Marketeers moeten weten of een gebruiker op een bepaalde knop heeft geklikt en, zo ja, die gebruiker moet worden gevolgd totdat hij de volgende fase van de reis van de koper bereikt. Met GTM kunt u tags voor afzonderlijke pagina's, voor bepaalde links, voor formulieren, helemaal zelf, activeren.

Debuggen voordat u de tag activeert: dit is een van de belangrijkste voordelen van Google Tag Manager. Binnen het platform heb je de mogelijkheid om te testen of je tags goed kunnen worden geactiveerd door de browser te vernieuwen. U kunt hiervoor ook Google Chrome-extensies installeren.

Tagsjablonen: Google Tag Manager biedt u verschillende vooraf gemaakte sjablonen voor bijna elk platform. U hoeft slechts enkele kleine wijzigingen toe te passen om deze "van u" te maken.

Meet eenvoudig uw marketingcampagnes: u kunt eigenlijk alles volgen op uw website. Daarom rapporteert GTM u (Google Analytics) elke statistiek die u nodig hebt om het succes van uw campagnes te meten.

Google Tag Manager kan uw leven zeker gemakkelijker maken als u bereid bent te leren hoe het werkt. Maar als u weinig tijd heeft om het gebruik aan te leren of van uzelf weet dat u weinig kennis heeft van dit soort zaken, kunt u uiteraard altijd een bureau gebruiken die Google Tag Manager voor u instelt, of zelfs beheert. SEO Webdiensten doet dit ook en leert u graag over de toekomst van tracken.

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Regelmatig nieuwtjes ontvangen? meld je dan hieronder aan voor onze nieuwsbrief

Deel dit bericht op Social Media

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Plaats een reactie