Website personalisatie voor meer conversies

Personalisatie2
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Iedere klant wil zich uniek, meer verbonden, gewaardeerd en beter begrepen voelen. Exact hierom is website personalisatie enorm belangrijk geworden. Door hier als bedrijf op in te spelen, creëer je meer betrokkenheid, meer conversies, hogere uitgaven en loyaliteit bij je klanten.

Website personalisatie

Bij website personalisatie zorg je voor een aangepaste ervaring voor je websitebezoekers. De brede, enkele ervaring komt te vervallen, website personalisatie zorgt voor unieke op maat gemaakte ervaringen die passen bij de wensen en behoeften van de bezoekers. Wil je website personalisatie toepassen, dan heb je wel gegevens nodig.

Online shops kijken naar het surfgedrag van hun paginabezoekers en doen gerichte aanbiedingen. Websites van vakantieaanbieders geven promoties op basis van het actuele seizoen en het weer. Indien noodzakelijk kun je ervoor kiezen op de opmaak van de website aan te passen op de promotie die je aanbiedt.

Voordelen van personalisatie van websites

Met websitepersonalisatie verhoog je de klanttevredenheid en vergroot je andere belangrijke kernstatistieken. Personalisatie van websites kan de klanttevredenheid verhogen en andere essentiële kernstatistieken vergroten.

Meer conversies

De juiste marketingtools helpen je om meer verkeer op je pagina te krijgen, maar of deze bezoekers daadwerkelijk overgaan tot conversie ligt geheel aan je website. Door je website te personaliseren en gepersonaliseerde aanbiedingen te tonen, verhoog je de conversieratio.

Koesteren en betrekken

Websitepersonalisatie draagt ook voor een deel bij aan het betrekken van de klanten bij de website en het uiten van je waardering. Dit wordt tot stand gebracht door continue communicatie of door het verzenden van persoonlijke en relevante aanbiedingen, inclusief content van uitstekende kwaliteit en een call-to-action. Je website wordt een uitstekende tool voor diverse kanalen en helpt de eerste fasen van de klantreis te versnellen.

Vergroot klantbehoud

Websitepersonalisatie biedt een op maat gemaakte klantervaring wat voor meer klantbehoud zorgt. Hiermee verzamel je relevante informatie over je klanten die je later helpen om promoties te maken en persoonlijke aanbevelingen te doen. Bekendheid en relatie vormen de fundering voor klantbehoud. Websitepersonalisatie zorgt constant voor de opbouw van een sterke en interactieve band met je klanten.

Personalisatie op locatie

Personalisatie op locatie helpt ook bij het aanpassen van alle mogelijke gebieden van uw website, zoals de Productpagina's, startpagina, catalogi, winkelwagenpagina, sitenavigatie etc. kunnen aangepast worden voor een betere en unieke klantervaring door personalisatie op basis van locatie in te zetten. Conversies zullen hiermee zeker worden verhoogd.

Verbonden blijven

Een gepersonaliseerde website reikt verder dan alleen de webpagina. Verbondenheid met de klant is erg belangrijk. Hiervoor zorg je voor het personaliseren van bijvoorbeeld de nieuwsbrieven en e-mails die je naar je klanten stuurt, bijvoorbeeld door gepersonaliseerde kortingscodes en aanbiedingen. Het succes van websitepersonalisatie is niet onopgemerkt gebleven, steeds meer website gebruiken deze aanpak. Niet alleen de inkomsten worden hiermee verhoogd, maar klanten krijgen ook een de beste en meest unieke ervaring die ze ooit hebben gehad.

De werking van websitepersonalisatie

Er zijn tegenwoordig zoveel technologieën en tools die marketeers kunnen inzetten, dan het soms best lastig is om van alles op de hoogte te zijn. Websitepersonalisatie werkt in de basis met de volgende gegevens:

  1. Gegevens meekomen met het IP-adres van bezoekers.
  2. Gedrag, gegevens en alle andere noodzakelijke details van bezoekers.

Hoe kun je websitepersonalisatie instellen?

Wil je een gepersonaliseerde website invoeren? De technieken voor personalisatie zijn in beginsel behoorlijk ingewikkeld. Er zijn echter enkele eenvoudige regels die je helpen een begin te maken.

Personalisatie bouwstenen

Voor wie ga je personaliseren en wat zijn de dingen die je wil laten zien aan deze doelgroep? Dat klinkt wellicht als een makkelijke keuze, maar daar denken de gebruikers van deze strategie anders over. Op deze manier kun je je doelgroep bepalen en categoriseren:

Wie zijn de bouwstenen?

U kunt uw gekozen doelgroep onmiddellijk op drie verschillende manieren identificeren:

  1. Demografie – Welke bezoekers kun je op je website verwachten en waar wonen ze hoofdzakelijk. In welke branche werken ze?
  2. Gedrag – Wat doet de bezoeker op je website?
  3. Context – Welke browser en welk apparaat gebruikt de bezoeker voor het bezoeken van je website? Op welke wijze zijn ze bij je website uitgekomen? Zijn ze in- of uitgelogd?

Welke bouwstenen?

Wat? Dat is waar je met deze tweede bouwsteen een antwoord op krijgt. De volgende drie zaken helpen je om hier een antwoord op te krijgen:

  • Plattegrond – Print een uitvergroot deel van je website uit en omcirkel de delen die je wilt personaliseren.
  • Locatie – Waar exact op de website wil je personaliseren? Denk hierbij aan specifieke afbeeldingen, koppen of content.
  • Waarde voor bezoekers – Creëer waarde voor je bezoekers.

Conclusie

Meerdere wegen leiden naar Rome. Dit geldt ook voor de manieren die er bestaan om je producten en diensten bij de doelgroep onder de aandacht te brengen. Echter, de ene manier is niet zo succesvol als de andere manier. Websitepersonalisatie is toch zonder twijfel een van de beste manieren om je website te promoten, met vele voordelen voor zowel de consument als de online marketeer.

Websitepersonalisatie is erg belangrijk om de klant te betrekken bij het product of de dienst die je aanbiedt. Ideaal om de unieke klantervaring te ontwikkelen voor zowel bestaande als potentiële klanten. Een gepersonaliseerde website zorgt voor een unieke ervaring voor alle klanten en verhoogt ook de conversie. Een gepersonaliseerde website biedt vele voordelen, op zowel de korte als de lange termijn!

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Regelmatig nieuwtjes ontvangen? meld je dan hieronder aan voor onze nieuwsbrief

Deel dit bericht op Social Media

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Plaats een reactie